Is het kanalen en rivieren systeem in Engeland hetzelfde als in Nederland?

Ik moet dit voor school doen, maar ik heb echt geen idee. Kan het ook nergens op internet vinden!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien iets meer moeite doen.

Antwoorden (2)

Jazeker, rivieren zijn ook daar natuurlijk ontstaan door afvoer van regen- of smeltwater en de kanalen zijn er ook door mensen gegraven. Met bruggen, sluizen en alles wat er bijhoort. En je kan er ook in Engeland met een boot over varen. De niveauverschillen zijn in Engeland wat groter dan in Nederland. Op sommige trajecten heb je dus relatief meer sluizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er aan in welke zin je 'het zelfde' bedoelt. De totale lengte van de kanalen en rivieren is vast niet het zelfde als in Nederland. De lengte van de bevaarbare rivieren is vast anders dan in Nederland. De vissen die er in voorkomen zijn misschien ook wel anders dan in Nederland. De hoeveelheid schepen die er in vaart, is vast anders dan in Nederland. De gemiddelde breedte is vast niet het zelfde. De hoeveelheid water die er doorheen stroomt, is vast anders dan in Nederland. Het belang voor de economie is vast ook niet precies het zelfde.
Het verval en het verhang is vast niet het zelfde.

Het ontstaan is, zoals Sherpa al beschrijft, wel het zelfde.